سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت ویلا و طراحی دکوراسیون داخلی

نظر

 

مطمئناً بارها با واژه? پاسیو (Patio    ) برخورد کرده‌اید و این سؤال در ذهنتان مطرح شده است که به چه بخشی از خانه پاسیو می‌گویند؟ و چه نقش در محیط منزل ایفا می‌کند؟

کلمه? پاسیو، اصطلاحی فرانسوی و به معنی نورخان بوده و ریشه? آن از واژه «پادیاو» می‌باشد. بسیاری اعتقاد دارند که پاسیو از طراحی غربی وارد صنعت ساختمان‌سازی ایرانی شده است. اما مردم ایران، از قرن‌ها پیش از پاسیو برای طراحی کاخ‌ها و خانه‌هایشان استفاده می‌کردند. آن‌ها در ویلاهای خود یک حیاط کوچک داشتند و در مواقع لزوم از آن برای فعالیت‌هایی چون استراحت کردن، غذا خوردن و... بهره می‌برده‌اند. از مهم‌ترین ویژگی‌های حیاط می‌توان به نور گیر بودن، داشتن گل‌ها و گیاهان متعدد و هوای تازه آن اشاره کرد که در ساخت پاسیو نیز ما به دنبال این مزایا می‌باشیم.

پاسیو درواقع حیاطی کوچک اما در داخل خانه است و می‌توان از آن به عنوان گلخانه و باغچه استفاده کرد. طراحی و ساخت پاسیو برای ویلاهای شمال کشور، سبب ایجاد فضایی نورانی و دل‌انگیز در ویلا می‌شود.

مزایای ساخت پاسیو

پاسیو به دلیل نورگیر بودن و داشتن فضایی دلپذیر، با سایر بخش‌های منزل فرق دارد و حضور در آن برای اعضای خانواده تنوع ایجاد می‌کند. اعضای خانواده می‌توانند از پاسیو برای استراحت کردن و صرف وعده‌های غذایی استفاده کنند.

همچنین در پاسیو می‌توان با استفاده از جعبه‌ها و گلدان‌های گوناگون، گلخانه? فانتزی زیبایی را ایجاد کرد. شما می‌توانید شروع به کاشت گل‌ها و گیاهان مورد علاقه خود در پاسیو نمایید و در طول روز از انرژی فوق‌العاده آن بهره ببرید.

شما همچنین می‌توانید در پاسیوی خود، در کنار کاشت گل‌های معطر، به کشت سبزیجات و گیاهان مورد علاقه خود پرداخته و محصولاتی کاملاً ارگانیک و سالم را در منزل خود پرورش دهید.

طراحی و ساخت پاسیو

نکات کلیدی ساخت و طراحی پاسیو

مرزبندی کردن پاسیو

پاسیو بخشی از فضای داخلی منزل بوده و چسبیده به خانه می‌باشد. اما متأسفانه بسیاری از پیمانکاران به موضوع مرزبندی بین محیط خانه و پاسیو اهمیتی نمی‌دهند. هماهنگی بیشتر محیط داخلی ویلا با پاسیو نیازمند تعیین مرزبندی زیبا برای پاسیو می‌باشد. برای مرزبندی می‌توانید از درختچه‌های طبیعی، نرده‌های چوبیِ کوچک، یک آبنما و...استفاده کنید.

تمرکز نور

اصلی‌ترین مشخصه? پاسیو، نورگیر بودن آن و ورود حداکثری نور به آن می‌باشد، بنابراین اگر ویلا یا خانه? شما موقعیت و وضعیت جغرافیایی درستی برای دریافت نور را داشته باشد، می‌تواند در آن اقدام به ساخت و طراحی پاسیو کنید.

هماهنگی پاسیو با سایر بخش‌های ویلا

وجود هماهنگی بین جزئیات یک محیط سبب دلنشین‌تر شدن آن فضا خواهد شد. با توجه به این‌که پاسیو نیز بخشی از ساختمان است، باید طراحی آن نیز با طراحی داخلی ویلا دارای هماهنگی باشد. یکی از بهترین مصالح برای ساخت و طراحی پاسیو در ویلاهای شمال کشور، مصالحچوبی می‌باشد. هم‌چنین می‌توان بخشی از دیوار را با چوب طراحی کرد و کفپوش پاسیو را نیز از جنس پارکت و با طرح چوب انتخاب کرد.

شیبدار بودن کف پاسیو

به علت وجود گل و گیاهان در پاسیو و شستشوی آن‌ها، کف پاسیو باید دارای مقداری شیب باشد تا در صورت شستشو، آب به سرعت خارج شود و در نقطه‌ای تجمع نیابد.

جنس سقف پاسیو

سقف پاسیو باید شفاف باشد و توانایی عبور نور مناسب را داشته باشد. البته جنس و ترکیبات آن نیز بسیار مهم بوده و سقف آن باید توانایی مقاومت در برابر نور خورشید، باران و... را داشته باشد و به سادگی تخریب نشود. پلی‌کربنات‌ها از بهترین نوع مصالح و متریال برای طراحی این نوع سقف‌ها می‌باشند.

ایده‌های ساخت و طراحی پاسیو برای ویلا در شمال کشور

طراحی فضای سبز

طراحی مناسب فضای سبز در پاسیو، علاوه بر انتقال طراوت و زیبایی، آرامش‌بخش نیز می‌باشد

استفاده از آبنما

آبنما سبب ایجاد حس طراوت و تازگی شده و بسیار مورد توجه طراحان می‌باشد. در صورت تمایل برای استفاده از آبنما، حتماً باید در حین ساخت پاسیو، پیش‌نیازهای لازم آن را آماده کنید.

استفاده از میز و صندلی

پاسیو محیطی مناسب برای استراحت، غذا خوردن و... بوده و استفاده از میز و صندلی‌های شیک موجود در بازار، در حین زیبایی، کاربردی نیز خواهند بود.

استفاده از وسایل بازی

در طراحی پاسیو می‌توان از وسایل بازی نیز بهره برده و در کنار آن، کودکان را نیز در آنجا سرگرم کرد.


ممنون از اینکه تا انتهای مقاله همراه پارسی بلاگ بودید.امیدواریم از مطالب گفته شده لذت برده باشد.شما می توانید با مراجعه به مقالات موجود در این وبلاگ اطلاعات مناسبی در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی، ساخت و بازسازی ویلا به دست آورید.