سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت ویلا و طراحی دکوراسیون داخلی

نظر

 

چشم انداز بیرونی ویلا اولین نمایی است که نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. پس محوطه سازی حرفه‌ای ویلا در شمال کشور در انواع ویلاهای ساحلی، کوهستانی و جنگلی بسیار با اهمیت است و به یک شغل پر در آمد تبدیل شده است.

اهمیت این موضوع به حدی است که این روزها مهندسین و طراحان دکوراسیون با شرکت‌های ساخت وساز ویلا همکاری می‌کنند. محوطه سازی حرفه‌ای ویلا نکات و قوانین خاص خودش را دارد که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

نکات حرفه‌ای محوطه سازی ویلا در شمال کشور

نکته 1) زیباسازی محوطه اطراف ساختمان اصلی

هر چقدر که محوطه اطراف سرسبزتر و زیباتر باشد، ویلا هم زیباتر جلوه می‌کند.

نکته 2) هماهنگی و ارتباط ساختمان اصلی با محوطه بیرون

اگر ساختمان یا ویلا از نظر شکل ظاهری با محوطه و فضای بیرونی هماهنگ باشد، نمای زیباتری را نشان می‌دهد. و اگر مثلاً نمای ظاهری ویلا زیبا باشد ولی محوطه طراحی چندانی نداشته باشد؛ مشتری را به سمت خرید ویلا جذب نمی‌کند. موضوع مهم بعدی تقارن است که مهندسان دکوراسیون از طریق پیوند محیط زیست و معماری، از آن استفاده می‌کنند. هم چنین می‌توان از اشکال هندسی متضاد برای تکمیل نمای بیرونی استفاده کرد.

نکته 3) متقارن سازی

یکی از اصول مهم محوطه سازی حرفه‌ای ویلا در شمال کشور، متقارن سازی است. نکته مهم، همخوانی عناصر به کار برده شده در ویلا و محوطه است. برای مثال اگر از مربع یا دایره برای طراحی فضای سبز استفاده کردید، باید آن‌ها را در طراحی ساختمان اصلی نیز به کار ببرید.

محوطه سازی حرفه ای ویلا

نکته 4) تهیه نقشه

برای محوطه سازی حرفه‌ای ویلا در شمال کشور، شما به یک نقشه کامل از ویلا و زمین‌های خام اطراف و مقیاس دقیق محوطه نیاز دارید.

نکته 5) قانون بی قانونی

منظوراز این نکته این است که پس از رعایت نکات و قانون‌های قبلی، برای اینکه ویلای شما مشابه و تکرار ویلاهای قبلی نباشد؛ می‌توانید در نهایت از خلاقیت، سلیقه شخصی و استعداد خودتان هم بهره ببرید.

اهمیت گیاهان در محوطه سازی حرفه‌ای ویلا در شمال کشور

شما باید گیاهانی را انتخاب کنید که با شرایط آب و هوایی منطقه سازگاری داشته باشند. آبیاری و نگهداری از گل‌ها، درختان و چمن‌ها اهمیت دارد و توسعه بیش از حد محوطه بیرونی کار درستی نیست. هم چنین می‌توانید از چمن‌هایی استفاده کنید که طول عمر بیشتری دارند.

نکته بعدی اینکه برخی پروژه‌ها محدویت هایی دارند مثل نیاز به مجوز یا محدودیت مالی یا اینکه مجوز فقط به شرکت‌های تخصصی داده می‌شود. بعلاوه اینکه باید هزینه نگهداری و تمیز کردن محوطه ویلا را نیز در نظر بگیرید زیرا طراحی دکوراسیون با فضای سبز نیاز به نگهداری دوره‌ای دارد.


ممنون از این که تا انتهای مقاله هراه پارسی بلاگ بودید. امیواریم از اطلاعات داده شده لذت برده باشید. شما می‌توانید با مراجعه به مقالات موجود در این وبلاگ اطلاعات مناسبی در رابطه با ساخت ویلا، بازسازی ویلا و طراحی دکوراسیون ویلا بدست آورید.