سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت ویلا و طراحی دکوراسیون داخلی

نظر

 

سبک دکوراسیون مدرن، یکی از پرطرفدارترین سبک های طراحی دکوراسیون است. در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با این سبک آشنا کنیم و هر آنچه که نیاز است درباره این سبک بدانید را به شما عرضه کنیم. در ابتدا تاریخچه? این سبک می‌پردازیم.

سبک مدرن در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 بر اساس جنبش مدرنیسم به وجود آمد و وارد طرح‌های دکوراسیون داخلی شد. سبک دکوراسیون مدرن، از معماری اسکاندیناوی و همچنین آلمانی الهام گرفته است. سبک دکوراسیون مدرن، سادگی و نوگرایی را باهم در می‌آمیزد. افراد بسیار زیادی در نیمه قرن بیستم علاقه مند به این سبک شدند.

 ویژگی مهم سبک مدرن

 از جمله مهمترین ویژگی‌های این سبک، سادگی می‌باشد. این ویژگی بارز باعث محبوبیت این سبک در سال‌های اخیر شده است. مفهوم سادگی در این سبک به این صورت تعریف می‌شود که از لوازمی که صاف و مستقیم هستند در جهت چیدمان خانه استفاده شود. که باعث می‌شود فضای بسیار جذاب و دلنشین در محیط داخلی خانه به وجود بیاید. در واقع از لوازمی که دارای خطوط منحنی و جزئیات غیرضروری هستند، استفاده نشود. برای مثال از مبل‌هایی که دارای خطوط صاف و مستقیم هستند استفاده شود. خانه‌هایی که در آنها از حکاکی، گچ کاری، کناف کاری و… در جهت زیبایی استفاده می‌شود را نمی‌توان جزء خانه‌های دارای سبک مدرن دانست.

به طور کلی، این سبک بیشتر مورد توجه افرادی قرار می‌گیرد که به دنبال نظم سادگی هستند. مطالعات نشان می‌دهد که بی نظمی و شلوغی باعث ایجاد استرس و اضطراب در بین افراد می‌شود. بنابراین افرادی که ترس، استرس و اضطراب بالایی دارند، می‌توانند به سبک دکوراسیون مدرن رجوع کرده و در جهت کاهش اضطراب خود بکوشند.

 رنگ‌های مورد استفاده در سبک مدرن

 مهم‌ترین ویژگی که رنگ‌های مورد استفاده در این سبک باید داشته باشند، سادگی و خنثی بودن است. دلیل استفاده از این رنگ‌ها این است که حس سادگی را در مخاطب ایجاد کند. همچنین این رنگها باید بسیار ملایم باشد. نکته مهم دیگری که باید در استفاده از رنگ‌ها در این سبک بدانیم این است که باید تنها از یک رنگ استفاده کنیم. مثلاً برای رنگ آمیزی دیوارهای خانه، تنها از رنگ سفید استفاده کنیم. به عبارت دیگر اصل تک رنگی را رعایت کنیم. استفاده از رنگ‌های متفاوت و همچنین رنگ آمیزی رنگارنگ، باعث می‌شود حس سادگی از فضا گرفته شود.

 مصالح طبیعی مورد استفاده در سبک مدرن

 استفاده از مصالح طبیعی مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی اصول اساسی و مهمی دارد که باید به آن توجه کرد. نکته مهم در انتخاب عموم مصالح طبیعی این است که باید تعادل را رعایت کرد. این تعادل توسط رنگ‌های خنثی که در محیط وجود دارند ایجاد می‌شود. برای فهم بیشتر این موضوع زیر برایتان آورده شده است.

 هنگامی که به دیوار خانه خود رنگ سفید می‌زنید باعث می‌شود فضای سرد و بی روحی به وجود بیاید. برای از بین بردن این فضای سرد، مناسب است که از پارکت‌های چوبی خوش رنگی استفاده کنیم. پوشش چوبی روی زمین باعث می‌شود فضای گرم و دلنشینی در محیط به وجود بیاید. در واقع بین رنگ دیوار و پوشش کف زمین، تعادل مناسبی برقرار می‌شود.

 لوازم خانه و چیدمان آنها باید به چه صورت باشد

 این سبک از هرگونه تجمل گرایی به دور است. به عبارت دیگر از لوازمی که کاربرد آنچنانی نداشته و غیر ضروری هستند استفاده نمی‌شود. تمامی لوازمی که در چیدمان خانه از آن استفاده می‌شود همگی کاربردی برای رفع نیاز هستند.

این ویژگی باعث می‌شود که در هزینه خرید لوازم صرفه جویی شود. لوازم تزیینی و تجملی هیچ جایی در این سبک ندارند.

 فلزات مورد استفاده در سبک مدرن

 فلزهای براق و درخشان یکی از المان‌های طراحی دکوراسیون مدرن هستند. استیل، کروم و استنلس همگی جزء این دسته از فلزها هستند. از فلزها می‌توان در بخش‌هایی همانند نرده‌ها، دستگیره‌ها، پایه‌های مبل، شیرآلات و... استفاده کرد.

 نقطه کانونی دکوراسیون به سبک مدرن

در طراحی دکوراسیون، یک نقطه کانونی وجود دارد. این نقطه کانونی می‌تواند یک تابلوی هنری خاص باشد که جلوه بسیار زیبایی به فضای داخلی خانه دهد. همچنین می‌تواند دکوری یا مبلی خاص باشد که باعث جذابیت بیشتر و طراحی منحصر به فرد در محیط خانه شود.

 

از این که وقت خود را به ما داده و مقاله ما را برای خواندن انتخاب کردید، صمیمانه سپاس گذاریم. امیدواریم مطالب در حد رضایت و نیاز شما واقع شده باشد.