سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت ویلا و طراحی دکوراسیون داخلی

 

 اگر شما نیز قصد دارید تا در دکوراسیون داخلی ویلا و منزل خود تغییری ایجاد کنید؛ بهتر است که این نکته را مد نظر قرار دهید، به کارگیری از کمد های دیواری می‌ تواند تاثیرات چشمگیر و مهمی را بر روی دکوراسیون داخلی شما داشته باشد. شما با استفاده از کمد دیواری می‌توانید بیشتر وسایل و لوازمی که مورد نیاز اعضای خانواده شما نیستند را در درون آن جای دهید   .

 با توجه به نکات و مواردی که از آنها یاد شده است تمایل داریم تا در این مقاله در مورد انواع مختلف و شیوه بکارگیری از کمدهای دیواری در زمان بازسازی دکوراسیون داخلی ویلا و منازل نکاتی را در اختیار شما قرار دهیم. تا شما بتوانید بعد از مطالعه این مقاله به راحتی کمد دیواری مناسبی را برای دکوراسیون داخلی ویلا و منازل خود انتخاب کنید. لطفاً در این مقاله همراه ما باشید.

 مقدمه ‌ای در مورد کمد های دیواری

 کمد های دیواری امروزه در طرح‌ها و مدل ‌های متنوع و گوناگونی طراحی و ساخته می‌شوند. طراحی‌های مختلف کمدهای دیواری باعث شده است تا بتوانید وسایل و اثاثیه زیادی مانند رختخواب ها، لوازم برقی کوچک و بزرگ لباس‌ ها و کفش‌ ها و…. را که مورد نیاز اعضای خانواده شما نیستند؛ در درون آن جای دهید. بنابراین هنگامی که کمد ‌های دیواری طراحی و ساخته می ‌شوند بهینه طراحی شدن و همچنین جادار بودن آن ها برای سازندگان و همچنین خریداران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. و این دو ویژگی در کمد های دیواری بسیار مورد توجه قرار می ‌گیرند. و شما نیز برای یک انتخاب هوشمندانه در مورد به کارگیری از کمد های دیواری هنگام باز سازی دکوراسیون داخلی ویلا و یا منازل خود باید به آن دقت زیادی داشته باشید.

 انواع کمد های دیواری شامل مدل‌ های زیر می ‌باشد:

  •  کمد دیواری به عنوان کمد لباس
  •  به کارگیری از کمد های دیواری به عنوان کمد جا کفشی
  •  استفاده از کمد های دیواری به عنوان کمد نوزاد و کودک
  •  کمد هایی که جنس آنها از ام دی اف است
  •  کمد دیواری به عنوان کمد لباس استاندارد

 از جمله ویژگی های یک مدل لباس استاندارد می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  داشتن رخت آویز و رگال در درون کمد دیواری
  •  دارا بودن طبقه‌ها و دسته بندی ‌های مختلف که ارتفاعات متفاوتی داشته باشند.
  •  داشتن کشو های باز شونده برای قراردادن اکسسوری ها، حوله، کراوات و جوراب سایر موارد دیگر در آن‌ ها.

 این ویژگی ‌ها می ‌تواند به عنوان شاخصه ‌های اصلی یک کمد لباس استاندارد به شمار برود.

 به کارگیری از کمد های دیواری به عنوان کمد جاکفشی

 به کارگیری از کمد دیواری در هنگام بازسازی دکوراسیون داخلی منازل و ویلا ها می ‌تواند در نقش کمد جا کفشی نیز قرار بگیرد. استفاده از کمدهای جاکفشی در خانه‌ ها و ویلا های ایرانی بسیار متداول و مرسوم است. و تقریباً در تمام خانه ها و ویلا های ایرانی استفاده از کمدها را مشاهده کرد. این نوع کمد های دیواری یا به عبارت دیگر جاکفشی ‌ها معمولاً در قسمت ورودی ساختمان قرار داده می‌شوند . و دارای طبقه‌ های مختلف و زیادی برای قرار گرفتن کفش‌ها در آن ها هستند. در مدل‌های مختلفی از جاکفشی‌ها فضا هایی برای آویزان کردن لباس ‌ها و حوله ‌ها وجود دارد. همچنین در بعضی از مدل‌های دیگر کمد های جاکفشی آینه‌ های قدی قرار داده شده است.

 مدل کمد جا کفشی که شما قصد دارید از آن در منازل و ویلای خود استفاده کنید، به فضای داخلی منزل و یا ویلای شما بستگی دارد. اگر شما فضای کافی در اختیار می‌توانید از کمد دیواری‌ های جادارتر و بزرگتر به عنوان جاکفشی برای ویلا و منازل خود استفاده کنید. در این صورت است که می ‌توانید به آسانی تمام مواردی که در این بند از ان‌ها یاد شده است را در اختیار داشته باشید.

 استفاده از کمد های دیواری به عنوان کمد نوزاد و کودک

مهم‌ ترین شاخص‌ ها و ویژگی ‌هایی که در هنگام به کارگیری از کمد دیواری به عنوان کمد نوزاد و کودک باید مورد توجه قرار بگیرد؛ این است که کمد دیواری مورد نظر شما دارای طراحی خاص کودکانه و همچنین رنگ ‌های شاد و الگو ها و طرح‌ های فانتزی و متناسب با سن نوزاد و کودکتان باشد. اگر شما قصد دارید که از کمد های دیواری برای کمد کودک و نوزاد خود بهره بگیرید؛ مناسب است که به این نکات دقت زیادی داشته باشید. زیرا رنگ‌ها و جنس چوبی که برای ساخت و طراحی کمد های مخصوص نوزادان و کودکان مورد استفاده قرار می ‌گیرد ، باید کاملاً مناسب و منطبق با استاندارد های روز باشد. چون جنس و نوع چوب می ‌تواند بر روی سلامتی نوزادان و کودکان شما تأثیر بگذارد.

 کمد هایی که جنس آنها ام دی اف است.

 به کارگیری از کمد های دیواری در باز سازی ویلا و منزل شما بر اساس جنس و کاربردی که از آن انتظار دارید انتخاب می‌شود. در زمانهای قدیم جنس اکثر کمد دیواری‌ها از چوب های طبیعی بود. و به وسیله چوب‌های طبیعی طراحی و ساخته می‌شدند. اما امروزه ساخت و طراحی کمد دیواری ‌هایی که مورد استفاده قرار می‌ گیرند به وسیله‌ام دی اف است. پیدا کردن کمد دیواری‌هایی که جنس آنها از چوب طبیعی باشند کار دشواری به حساب می‌آید.

کمد دیواری‌هایی که جنس آنها ام دی اف است گوناگونی و تنوع زیادی دارند. و همینطور می‌توان آنها را به دو دسته کمد دیواری‌های ام دی اف خوب و بد تقسیم بندی کرد. بنابراین اگر شما تمایل دارید تا از کمد دیواری‌ها در بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی منزل و ویلای خود به کار بگیرید؛ پیشنهاد می‌کنیم که ‌ام دی اف هایی را انتخاب کنید که مقاومت و عمر بیشتری نسبت به سایر جنس‌ های مشابه داشته باشند. و در زمان انتخاب کمد دیواری‌ها با این جنس مناسب است که به طرح و رنگ آنها دقت و توجه داشته باشید. تا رنگ و طرح آن با سایر وسایل و لوازمی که از آنها در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا و منازل خود استفاده کرده‌اید هماهنگی و همخوانی داشته باشد.

 ممکن است بعضی از افراد فقط به دلیل زیبایی و یا طرح خاص یک کمد دیواری از جنس ام دی اف ، آن را برای دکوراسیون داخلی ویلا و منازل خود استفاده کنند. در حالی که این نوع کمد دیواری با سایر المان های موجود در دکوراسیون داخلی ویلا و منازل آنها همخوانی و هماهنگی ندارد.

 تنوع در به کارگیری از کمد های دیواری

 زمانی که قصد دارید از کمد های دیواری در بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی ویلا ی شمالی خود استفاده کنید. مناسب است که ابتدا مدل‌های مختلف و گوناگون کمد دیواری را به خوبی بشناسید. بیشتر کمد دیواری‌ ها از جمله 3 مدل کشویی، ریلی و کلاسیک هستند. شما می ‌توانید با توجه به فضایی که در منزل ویلایی خود در شمال کشور در اختیار دارید و همچنین ویژگی های مورد انتظار از کمد دیواری مدنظرتان مناسب‌ ترین مدل را انتخاب کنید.

 ممنون که با این مقاله همراه با وبلاگ ما بودید مطالعه کردن این مقاله لذت برده باشید و این مقاله برایتان کاربردی و مفید واقع شود.